همکار محترم هرگونه کپی برداری از محصولات نابی تک پیگرد قانونی دارد.

چیدمان دکوراسیون خانه در زمستان

بازدید: 110 بازدید
دکوراسیون خانه در زمستان
  • چگونه حال و هوای زمستانی را به فضای منزل بیاوریم؟ با آمدن فصل زمستان تغییرات اساسی در لباس‌های کمک ما به وجود می‌آید. تیشرت‌های نازک جای خود را به کاپشن، هودی، سویشرت و لباس‌های گرم می‌دهند. در معماری نوین و سنتی، تغییر چهره و چیدمان داخلی خانه به اندازه انتخاب لباس مناسب اهمیت دارد. هوای سرد بیرون استفاده از وسایل گرمایشی کاربردی را ضروری می‌کند. با تغییر دکوراسیون خانه در زمستان حس حالی دلپذیر تجربه خواهیم کرد. تنها با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از گرما و طراوت منزل خود در سرمای زمستان شگفت‌زده شوید.

    دکوراسیون خانه در زمستان

    چیدمان مناسب در فصل زمستان به افزایش گرمای خانه کمک می‌کند

    نکات کلیدی در چیدمان زمستانی

    اغلب ما تصور می‌کنیم تغییر دکوراسیون هزینه زیادی دارد. اما برای تغییر چیدمان در فصل زمستان نیازی به پرداخت مبلغ هنگفت نیست. اگر در خانه شومینه دارید حتماً یک نشیمن مناسب جلوی آن ایجاد کنید. یک مبل راحتی، چند صندلی و یک میز کوچک برای چیدمان جلوی شومینه مناسب است.

    انتخاب رنگ مبلمان عامل دیگری است که گرمای بیشتری به خانه شما می‌دهد. مبلمان تیره بهترین انتخاب برای فصل زمستان هستند. البته، تغییر مبلمان الزامی نیست، به کمک شال یا رومیزی‌های مناسب می‌توانید به مبلمان جلوه گرم‌تری بدهید. رنگ‌های زرشکی، قرمز، قهوه‌ای و سماقی باید در اولویت قرار بگیرند.

    شمع نیز در افزایش زیبایی دکوراسیون خانه در زمستان نقش فراوانی دارد. چند شمع به رنگ‌های زرشکی، نارنجی و قرمز روی شومینه یا میز‌ها قرار دهید. از تأثیر آن در ایجاد فضایی گرم در خانه‌تان شگفت‌زده خواهید شد. استفاده از شمع در خانه‌های فاقد شومینه اهمیت بیشتری دارد. در چنین حالتی، باید شمع‌ها در مرکز میز ناهارخوری قرار بگیرند.

    استفاده از عود یا خوشبو‌کننده‌های دارای عطر دارچین و وانیل به گرم شدن فضای داخلی خانه کمک می‌کند. دیوار‌های روشن خانه یکی از چالش‌های بزرگ در فصل زمستان هستند. استفاده از تابلو‌های پررنگ و گرم یا بک‌دارپ‌های رنگی بهترین انتخاب برای پوشاندن این دیوار‌ها هستند.

    انتخاب فرش مناسب برای فصل زمستان

    استفاده از کفپوش و سنگ فرش به بخش ثابتی از معماری مدرن تبدیل شده است. این امر فضای داخلی خانه‌ها در فصل زمستان را سردتر می‌کند. هنگام راه رفتن روی سنگفرش‌های سرد احساس ناخوشایندی تجربه می‌کنید. فرش مناسب علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری خانه، فضای آن را گرم‌تر خواهد کرد. توصیه ما این است که انتخاب رنگ‌های گرم را در اولویت قرار دهید. رنگ خنثی گزینه ایده‌آلی برای فصل‌های سرد نیست.

    انتخاب رنگ مناسب برای چیدمان در فصل زمستان

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون خانه در زمستان انتخاب رنگ مناسب است. ترکیبی از رنگ‌های گرم علاوه بر شادی فضای داخلی از بروز افسردگی ناشی از سرمای زمستان جلوگیری می‌کند. با استفاده از رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز خانه‌ای بسیار زیبا خواهید داشت. اگر در دکوراسیون خود از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنید رنگ‌های تیره به‌عنوان مکمل را از یاد نبرید. رنگ طلایی یکی دیگر از گزینه‌های بسیار زیبا برای فصل‌های سرد سال است. ترکیب طلایی، سفید و کرم جلوه خاصی به خانه شما می‌دهد.

    رنگ‌های گرم احساسی مانند حضور خورشید و‌اتش را به شما القا می‌کند. به کمک این رنگ‌ها فضای بی‌روح خانه گرم‌تر و دلچسب‌تر می‌شود. اگر فضای داخلی منزل شما زیاد است، رنگ‌های گرم بهترین گزینه برای چیدمان فصل پاییز و زمستان به حساب می‌آیند. در قسمت‌هایی که به آرامش بیشتری نیاز داریم مانند اتاق خواب و کنار میز ناهارخوری باید رنگ‌های گرم در کنار رنگ‌های خنثی استفاده شوند.

    دکوراسیون خانه در زمستان

    رنگ‌های گرم بهترین گزینه برای دکراسیون خانه در فصل زمستان هستند

    دکور زمستانی اتاق خواب

    در فصل زمستان اتاق خواب باید فضایی گرم و آرام داشته باشد. استفاده از کوسن‌ها یا روبالشی‌های خزدار حس گرما را به شما القا خواهد کرد. برای تکمیل تم زمستان اتاق می‌توانی از پتو‌های کرکی و پرده‌های ضخیم استفاده کنید. استفاده از عناصر طبیعی مانند سنگ‌ها، مخط‌های کاج، چوب و گل نقش مهمی در افزایش زیبایی دکوراسیون خانه در زمستان بازی می‌کنند.

    توصیه دیگر ما این است که برای اتاق خواب خود از دو دست پرده تیره و روشن استفاده کنید. این دو پرده باید از نظر ضخامت با هم متفاوت باشند. پرده ضخیم و تیره مناسب فصل‌های سرد بوده اما پرده نازک و روشن برای فصل تابستان عالی است.

    استفاده از تابلو‌های با نقش‌های ساده چهره اتاق شما را زمستانی می‌کند. آباژور دارای پارچه تیره، پایه طلایی یا قرمز نورپردازی اتاق خواب شما را گرم‌تر خواهد کرد. اگر، تغییر کل اتاق برای شما سخت است یک آیتم کلی در اتاق را انتخاب کرده و گرم‌تری رنگ را برای آن انتخاب کنید. اگر رنگ پرده اتاق قرمز استن تنها با دو بالش یا کوسن تیره روی تخت اتاق شما بسیار گرم می‌شود.

    دکوراسیون خانه در زمستان؛ چیدمان اتاق نشیمن و سالن پذیرایی

    استفاده از فرش‌هایی از جنس پوست، کوسن‌های خز مصنوعی، کتابخانه‌های با چوب تیره یا ماهگونی، تابلو‌های بزرگ با رنگ تیره سالن پذیرایی شما را گرم و دلنشین می‌کند. رنگ سبز بهترین انتخاب برای پیدان سالن پذیرایی است. پرده‌های سبز چرک گرما را به دکوراسیون زمستانی شما هدیه خواهد کرد. دکوری‌های کوچک روی میز‌های عسلی اتاق نشیمن را شیک‌تر نشان می‌دهد.

    در فصل زمستان تابش نور خورشید بسیار ملایم است. این حالت میزان نور ورودی به داخل خانه را کاهش می‌دهد. استفاده از نور‌های گرم علاوه بر افزایش روشنایی خانه، احساس راحتی به شما القا می‌کند. آباژور‌های ساده با نور گرم را فراموش نکنید. استفاده از کوزه‌های سفالی، یا سنگین در گوشه اتاق نشیمن زیبایی چیدمان ان را بیشتر می‌کند.

    روکش‌های تک رنگ خزدار یا گلیم‌های رنگ بهترین گزینه برای پوشش مبل‌های خنثی هستند. اگر علاقه ندارید کف سالن پذیرایی کاملاً با فرش پوشیده شود، به سراغ گلیم‌های کوچک یا قالیچه‌های پرزدار بروید. استفاده از پوست یا پشم حیوانات بخش بسیار جالب در دکوراسیون خانه در زمستان به حساب می‌آیند. در نهایت از معجزه پرده‌های ضخیم و لایه دار برای پوشش پرده‌ها غافل نشوید.

    دکوراسیون

    پارکت و فرش نقش مهمی در افزایش گرمای خانه دارند

    ایده‌های جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

    ایجاد فضای شاد و آرام‌بخش در فصل زمستان یکی از دغدغه‌های بسیار مهم است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که‌ایده قابل اجرا ندارید، نگران نباشید. بهترین چیدان در فصل زمستان عبارت است از:

    ·       استفاده از منسوجات بافتنی

    بهترین تغییر دکور از فصل تابستان به زمستان، استفاده از پرده‌های ضخیم و بافتنی‌های مجلل است. با بکارگیری منسوجاتی مانند پشم، بوکله، خز مصنوعی، پتو‌های دارای بافت درشت، پوست مصنوعی و جیر بهترین گزینه برای تزئین فضای داخلی خانه در فصل‌های سرد سال هستند. بالش‌های خزدار گزینه دیگری هستند که در افزایش گرمای فضای منزل شما نقش کلیدی دارند.

    ·       استفاده از شمع و روشنایی طبیعی در دکوراسیون خانه در زمستان

    روشنایی شمع‌ها می‌تواند حس گرما را به خانه شما منتقل کند. در محیط‌های سرد از شمع‌های مناسب استفاده کنید. شمع‌های معطر هم گزینه جالبی هستند. شمع‌های دارای رایحه‌های تند و تابستانی مانند عطر دارچین، مرکبات، میخک و کدو تنبل گزینه قدرتمند برای فصل‌های سرد به حساب می‌آیند. استفاده از این شمع‌ها به فعال‌شدن حواس بینایی، بویایی و شنوایی کمک می‌کند.

    شمع‌ها مهم‌ترین فاکتور برای چیدمان زمستانی خانه

    ·       ساخت شومینه مصنوعی برای دکوراسیون خانه در زمستان

    نشستن در مقابل یک آتش گرم، نوشیدن یک فنجان چای و خواندن کتاب موردعلاقه‌تان لذت بخش‌ترین تصویر فصل زمستان است. اگر خانه شما شومینه ندارد نگران نباشید. با یک شومینه مصنوعی هم می‌توان حال و هوای خانه را عوض کرد.

    ·       انتخاب فرش مناسب

    اگر فضای کافی در خانه داشته باشیم برای نگهداری از فرش‌های مناسب فصل‌های مختلف با مشکل روبرو نمی‌شویم. اما این راه حل امروزه اقتصادی به نظر نمی‌رسد. اگر یک فرش ضخیم روی موکت یا کفپوش اتاق خود بیندازید چیدمان شرقی فضای خانه بسیار محبوب است و گرمای مطلوبی به خانه شما می‌دهد.

    ·       استفاده از پالت گرم برای دکوراسیون خانه در زمستان

    برای انتخاب رنگ در چیدمان خانه از طبیعت الهام بگیرید. سبز جنگلی، آبی تیره و قهوه‌ای تنها رنگ‌های مناسب برای فصل‌های سرد نیستند. رنگ برگ‌های پاییزی مانند زرد اخرایی یا کهربایی دو نمونه از رنگ‌های مناسب برای تجربه یک زمستان گرم هستند. توصیه ما این است که استفاده از پارچه‌های طرح‌دار و دارای الگو‌های کلاسیک را فراموش نکنید.

    ·       عناصر طبیعی مثل گل و گیاه

    برای دکوراسیون خانه در زمستان گزینه دیگری وجود دارد آن‌هم شاخه گل‌های تازه بریده‌شده است. می‌توانید شاخه‌های خشک را به گلدان‌ها اضافه کنید و یا از میوه‌های طبیعی به‌عنوان تزئین جزیره آشپزخانه یا میز ناهارخوری کمک بگیرید. می‌توانید از ظروف سفالی بزرگ برای قرار دادن میوه‌های ارگانیک روی میز ناهارخوری استفاده کنید. سیب، گلابی، کدو حلوایی، پرتغال و برخی سبزیجات معطر بهترین گزینه برای فصل پاییز و زمستان هستند.

    ·       استفاده از چوب و وسایل چوبی در دکوراسیون خانه در زمستان

    چوب یکی از مهم‌ترین ابزار برای خلق فضایی دنج در خانه است. رابطه‌ای مستقیمی بین ترک و گره‌های موجود در چوب با ظاهر طبیعی و زیبای آن وجود دارد. چوب‌های تیره و متوسط مانند چوب بلوط و کاج در ایجاد فضای گرم نقش بیشتری دارند. اگر از کفپوش‌های دارای طرح چوب هم استفاده کنید دقیقاً همین حالت به وجود می‌آید. استفاده از پارکت و کاشی‌های طرح چوب برای حمام و آشپزخانه بهترین گزینه است.

    ·       تشک تنظیم‌کننده دما

    سرمای فصل زمستان خواب را مختل می‌کند. البته خوابیدن با دستگاه‌های گرمایشی نیز حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. به جای استفاده از کیسه آب گرم یا پتوی برقی می‌توانید تشک خود را عوض کنید. برخی از این محصولات از طریق قابلیت تنظیم دما، خوابیدن را برای شما راحت می‌کنند. توصیه ما این است که خرید تشک‌های مموری فوم ژل را در اولویت قرار دهید. این تشک به ایجاد هوای خنک در فصل تابستان و هوای گرم در فصل زمستان کمک می‌کند.

    ·       دکوراسیون خانه در زمستان؛ انتخاب پرده مناسب برای پنجره‌ها

    دکوراسیون خانه در زمستان تا حدود زیادی به پرده‌ها وابسته است. پرده‌ها تنها برای تعدیل نور نیستند بلکه در کنترل دما هم مؤثر هستند. شید یا کرکره چوبی بهترین گزینه برای حفظ گرما هستند. از این کرکره‌ها به‌عنوان یک مانع بین در و پنجره قرار می‌گیرد. اگر به پرده پارچه‌ای علاقه دارید به سراغ انتخاب جنس‌های ضخیم‌تر بروید. انتخاب پرده‌های بدون لت افقی برای فصل زمستان مناسب‌تر است، زیرا مانع از نفوذ هوای سر به درون اتاق می‌شود.

    ترکیب خز مصنوعی، شومینه و پارکت بهترین انتخاب برای استقبال از زمستان

    سخن پایانی

    احساس سرما واکنشی طبیعی است که علاوه بر جسم، ذهن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با اطلاعات جزئی در حوزه طراحی داخلی به اهمیت نوع چیدمان و وسایل منزل در القای گرما و آرامش در خانه پی می‌برید. فراموش نکنید تغییر دکوراسیون خانه در زمستان کاری سخت و پیچیده نیست. کافی است از نکات کلیدی طراحی اطلاع داشته باشید و عناصر را به درستی با هم هماهنگ کنید. انتخاب پرده‌های ضخیم، مبل مناسب و توجه به نورپردازی مهم‌ترین موارد برای ایجاد گرمای لذت‌بخش در فصل‌های سرد سال هستند.

    منابع:

    https://www.stonegableblog.com/cozy-warm-winter-decorating/

    https://www.stonegableblog.com/winter-decorating-and-small-changes-in-the-living-room/

    https://forthehome.blog/design/decorating-in-the-winter-months

    https://www.urbanstorage.com/blog/a-guide-to-decorating-your-house-for-winter/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دسته‌بندی آموزشی بلاگ دکوراسیون داخلی
    اشتراک گذاری
    دانستنی ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    ورود به سایت